29 de maig 1998

Presentació Escola d'Estiu - 1998

18a Escola d'Estiu de les Terres de l'Ebre

Com a colofó d’un curs atapeït en formació permanent a tots el nivells, cursos, seminaris, jornades pedagògiques, actualització als càrrecs directius..... presentem un any més l’Escola d’Estiu de les Terres de l’Ebre, la nostra Escola d’Estiu.

Políticament parlant la xifra de l’actual edició, ens dóna la majoria d’edat. Divuit anys fent formació d’una manera continuada, tota una experiència viscuda per molts. El mantenir i potenciar la nostra Escola és un repte per tots i totes. Ara en la recta final del segle, i sense por a “l’efecte 2000”, l’Escola d’Estiu de les Terres de l’Ebre continua amb la qualitat que ja ha demostrat. Tenim com a referent la posició que ocupa dintre de les Escoles d’Estiu de Catalunya.

L’èxit de les Jornades d’Informàtica Educativa, ha obligat a l’organització ha realitzar una nova edició. Durant aquest curs escolar han estat molts Centres els qui s’han connectat a Internet. El posseir pàgina web pròpia i correu electrònic dirigit al Centre ha motivat la necessitat de preparar-se degudament en les noves Tecnologies de la Informació.

Les instal·lacions de l’IES “Montsià”, possibiliten la connexió alhora dels usuaris de l’aula d’informàtica. La infraestructura de la mateixa, potenciada per a l’Escola d’Estiu, s’ha de rendibilitzar enguany, tornant un altra vegada a l’aula. Uns per aprofundir els coneixements, els altres per aprendre’ls, i tots per portar a la pròpia pràctica educativa l’ús de la multimèdia i de la comunicació global.

L’oferta de l’actual edició té un bon ventall per triar, d’interès per a qualsevol mestra/mestre del nivell educatiu que sigue. En els títols dels diferents cursos, xerrades, conferències...podrem trobar l’aspecte més adient amb la nostra inquietud per millorar i perfeccionar, en definitiva, l’ensenyament.

Voldriem animar-vos a la participació. L’esforç de canviar de paper els primers dies de juliol pot ser gratificant. L’Escola d’Estiu és un punt de trobada de persones de diversos llocs i centres, amb la intenció clara de renovar-se. El fet d’intercanviar experiències, trobar-se en un marc distès i agradable estimula
l’assistència.

Som mestres i també alumnes, la doble cara d’una mateixa moneda. De la mateixa manera que Piaget defensava la concepció constructivista de l’aprenentatge, nosaltres hem de vencer les dificultats en intentar canviar els objectius per tal que s’ajustin progressivament a les noves tècniques i nous coneixements que intentem ensenyar als nostres alumnes.

Àngel Ismael i Hierro,
president de l’MRP “Terres de l’Ebre”