6 de jul. 2005

Editorial revista Recapte 23. 2005

La revista Recapte no podia estar al marge de la celebració dels 25 anys de l’Escola d’Estiu, i aquest número el dediquem a la gent que la va iniciar i a la que l’ha continuat. L’any 1980 es va realitzar la primera Escola d’Estiu a les nostres terres. El Moviment de Mestres, a partir de la 8a edició de l’any 1987, n'ha estat l’organitzador.
Els membres de la Junta Coordinadora, els equips organitzadors i els col·laboradors són persones que han estat clau en donar aquesta continuïtat al que aleshores era un somni, ja que no podíem pensar que arribaríem tan lluny.

L’interès que mostrem tots plegats, en realitzar l’Escola d’Estiu pròpia, vinculada a les nostres necessitats ha donat èxit al projecte i la consolidació del treball en equip ens dóna força i il·lusió per a continuar.

Enguany l’Escola d’Estiu ha assolit la vint-i-cinquena edició. La nostra Escola d’Estiu ha estat present a Tortosa, Amposta, Sant Carles de la Ràpita, Alcanar, les Cases d’Alcanar i ara, afegim a la llista històrica, la ciutat de la Ribera d’Ebre: Flix.

L’edició commemorativa dels 25 anys és la que podem dir que és de les Terres de l’Ebre. Ara quan es parla, més que mai, de les Terres de l’Ebre, estem contents per la visió de futur que aleshores es va tindre. Fa anys que estem al territori i tenim consciència que la nostra actuació ha estat correcta, que hem aportat força iniciatives per a la millora de la qualitat de l’ensenyament i que encara ens queda molt de camí per fer.

S'ha de saber on anem i com anem. Fer ciutadanes i ciutadans responsables a l’alumnat que tenim als nostres centres és un repte important. I no podem perdre de vista el component utòpic, que inevitablement tota educació inclou.

Ens vam embarcar amb la idea d’arribar a bon port, com els llaüts. Aquells que anaven riu amunt i avall amb la pesada càrrega. Igual que les naus anaven lligades al camí de sirga, nosaltres estem fortament lligats per tal de tornar a Ítaca. De la mateixa manera que l’aigua del riu Ebre reflecteix en el seu llarg recorregut la vida de la nostra gent, i arriba feliçment als camps dels arrossars del delta i a la Mediterrània, nosaltres, els mestres i les mestres, també acompanyem i guiem els xiquets, les xiquetes i jóvens durant l’itinerari educatiu.

Intentem conèixer millor la nostra realitat, vivim junts per a aprendre a ser millors mestres i assolir el fer millor l'alumnat que tenim als nostres centres. Aquestes pautes per constituir el senyal d’identitat, a l'informe Unesco, de Delhors, ja ens assenyalava els objectius a assolir: “aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a ser, aprendre a viure junts”.


Àngel Ismael i Hierro
director